Dobré zprávy – Vyplatí se být laskavý, firmy zlepšují kulturu pracovišť skrze laskavost

Některé podniky nastoupili na cestu tvorby kultury v práci pomocí laskavosti. A výsledky tohoto snažení tyto podniky monitorují a měří.

Pokud máte myšlenky o práci, asi Vás v první řadě nenapadne laskavost první. V dnešní době si však více podniků uvědomuje, že pro firemní kulturu je stejně důležitá jako komunikace nebo spolupráce.

Být laskavý k ostatním stimuluje v našem těle produkci hormonů serotoninu a oxytocinu a ty u nás vyvolávají pocit štěstí. Výzkumy také ukazují, že lidé, kteří jsou ve svém životě laskavější, mají výrazně nižší hladinu stresového hormonu kortizolu.

Zaměstnanci jsou ve firmách povzbuzováni k tomu, aby prováděli aktivity laskavosti, zatímco šéf občas koupí oběd a zastává v pátky dřívější konce. Firmy rychle pocítí výhody laskavého pracoviště. Dárky pro zaměstnance k narozeninám, podpora zaměstnanců například v případě nemoci blízkého člověka ze strany manažera. To jsou některé z příkladů laskavosti, které se cíleně praktikují ve firmách.

Je mnohem větší pravděpodobnost, že člověk chce zůstat v podniku, pokud se s ním jedná laskavě. Fluktuace zaměstnanců se laskavostí velice snižuje. Klíčový je také prvek žádné hierarchie, pokud jde o laskavost, poté se lidé v důsledku stejné laskavostí cítí respektováni a oceněni.

Například maloobchodní gigant John Lewis byl založen s jádrem víry ve spravedlnosti a laskavost vůči zaměstnanců, zatímco u firmy Simple je přímo ústřední filozofií laskavost. Někteří odborníci doporučují firmám využívat ukazatele laskavosti. To by mohlo zahrnovat vypracování zásady dobroty, pravidelné zkoumání zkušeností zaměstnanců s laskavostí na pracovišti a přezkoumání výsledků jako celek.

Čtyři možnost šíření laskavosti na pracovišti:

1.Osobní kontakt

Dejte chvíli pauzu obrazovce a osobně si povídejte s kolegy. Udělejte si čas na lidský kontakt.

2.Naplánujte laskavost

Od pomoci kolegovi s prezentací, po vyprázdnění myčky na nádobí v práci, vytvořte si rutinu s dělání nezištných věcí pro lidi v práci kolem vás.

3.Používejte komplimenty

Příliš často je nám řečeno pouze to, že jsme udělali něco špatně. Říkejte svým kolegům, pokud se vám jejich práce líbila. Neberte dobře vykonanou práci jako samozřejmost, ale dejte to znát.

4.Nabídka podpory

Pokud je pracovník pod tlakem nebo prochází stresovým obdobím, nabídněte mu pomoc pro snížení pracovní zátěže, postarejte se o jeho pochůzku nebo ho překvapte obědem.

Tohle je pár příkladů, jak my sami můžeme nastavovat laskavou kulturu v pracovním prostředí. V práci trávíme mnoho času, takže se opravdu vyplatí i tam být spokojený. A řada firem si uvědomila, že už není možné motivovat zaměstnance stresem. Ale naopak laskavý a férový přístup u nich podpoří dobré pracovní výkony a zároveň jim to mnohem zlepší životní pohodu.

Zdroje: positive.news, fotografie / stocksnap.io

Sleduj nás na FB a neunikne ti žádný článek:

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..