Cvičení, které zabere 3 minuty denně a může naprosto změnit vaše myšlení

Chcete změnit svůj pohled na život, svoje návyky myšlení? A myslíte si, že na to nemáte čas? Nebo Vám to přijde náročné? Mám pro Vás skvělý tip, který je časově naprosto nenáročný a jeho přínos je nedocenitelný. 

Američtí psychologové dostali za úkol pomoci veteránům z války v jejich depresivních stavech. Zadání znělo, aby to bylo jednoduché, dostupné pro všechny a nestálo to velké peníze. A vědci díky nástroji, který Vám za nedlouho představím, měli neuvěřitelné výsledky u zlepšení kvality prožívání života u vojenský veteránů.

Ale dopředu chci říci, přestože je cvičení časově nenáročné a jeho vliv na naše vnímání života je veliký, pouhý 1 člověk z 10, kterého to zaujme, si ve skutečnosti deník založí a vydrží u toho. Proto doporučuji začít ihned a ze začátku do toho jít s odhodláním, než se z tohoto cvičení stane návyk.

Přikročme k samotnému osvětlení kouzelného cvičení. Jedná se o deník, kde si člověk každý den píše 3 věci, za které je ten buď vděčný nebo se mu povedly (takové ocenění za ně).

V tomto článku se zabývám vlivem vděčnosti a praktikování vděčnosti respektive psaní si deníku vděčnosti:

Vděčnost pomáhá léčit depresi – potvrzeno novou studií!

Já osobně si vedu deník, ve kterém si píšu 3 věci, za které jsem ten den vděčný. Ale v tomto článku se věnujme variantě, co se nám za ten den povedlo. Není v tom velký rozdíl, ale přeci jenom je to trochu jiný úhel pohledu…Tedy jak si deník přesně vytvoříte, je jen na Vás…

Takže.. každý večer si člověk na 3 minuty sedne ke svému deníku a napíše si do něj 3 věci, které se mu za ten den povedly…které dobře zvládl…svoje tři úspěchy…zkrátka věci, za které se oceníte

A proč? Má to obrovský účinek na změnu myšlení člověka, na to kam zaměřuje svoji pozornost. A je známo, že kam směřujeme naši pozornost, tam proudí energie a to tvoříme. Změní to návyky člověk, který potom vidí mnohem více dobrého, co se mu za ten den povedlo. Zvyšuje se schopnost vidět na sobě to dobré. Nastavuje si myšlení na to, že se mu za ten den povedlo dost věcí. Takže sám sebe vnímá více jako úspěšného a to mu dodává pozitivní energii k životu, například k dalšímu fungování, výzvám či úkolům.

Další úžasnou věcí na takovém deníku je, že se v něm kumulují věci, které se nám povedly (za které se oceňuje). A kdykoliv snad my sami nebo někdo jiný o nás zapochybuje, můžeme si jednoduše dodat sebedůvěru důkazem o našich úspěších v podobě tohoto deníku. Vždyť to je zhruba 90 úspěchů (ocenění za ně) za měsíc a 1095 za rok. Neuvěřitelné číslo! To je potom o sobě těžší tvrdit, že žijeme život naplněný pouze nezdary. A naopak je mnohem lehčí o sobě smýšlet se sebevědomím.

No ale já nemám šanci dát tři úspěchy za den…Pokud Vás napadlo tohle, rovnou říkám, že je to nesmysl. Není to o tom, každý den mít napsáno v deníku, zachránil jsem koťátko ze stromu nebo vydělal jsem milion korun. 😀 Můžeme si tam například napsat: „Dneska jsem rodině připravila úžasnou večeři“…“Dneska jsem v práci zvládl se nepohádat se šéfem, ale vyřešil jsem situaci diplomaticky.“ … „Dneska jsem spravil poličku a udělal jsem úkol, který jsem dlouho odkládal.“ … „Dneska jsem pustil v MHD staršího člověka sednout.“ … „Dneska jsem si byl zacvičit ve fitku a zvedl jsem 80 kg na bench.“ … „Šel jsem dnes na krásnou a pohodovou procházku do lesa.“ … „Konečně jsem si vyhradil čas na čtení knihy Láska, vztahy a přátelství.“ … „Zvládla jsem dneska návštěvu rodiny, aniž bychom se pohádali.“ … „Dneska jsem si byl říci šéfovi o přidání a souhlasil.“ … Zkrátka je toho moře. 🙂

Je důležité být konkrétní a napsat to větou. Ne pouze napsat krátkou poznámku „Dneska byl dobrý oběd.“ -> Lépe by tato věta například zněla „Dneska jsem připravila výborný oběd pro rodinu a všichni si pochutnali.“

Zároveň je nutné vytrvat delší dobu, než se dostaví viditelné výsledky. Po dvou dnech praktikování se asi nedostaví radikální změny v našem myšlení. Není to sprint, ale běh na delší trať protkanou trpělivostí.

Znovu opakuji, zabere to pouhé 3 minuty Vašeho času a může to být naprostý Game Changer (Změna hry) ve Vašem životě. A přesto pouhý 1 člověk z 10, kterého to osloví, to skutečně začne praktikovat a vydrží u toho.

Poslední otázkou je: Budete to právě Vy, který dnes nastartuje pozitivní změnu svého života?
Sleduj nás na FB a neunikne ti žádný článek:

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..