Vědci potvrzují: Nejzdravější jídlo je to, které jíme s chutí


V záplavě výživových doporučení je snadné ztratit přehled, co je pro nás skutečně zdravé. Řešení je překvapivě snadné. Nejzdravější jídlo je to, které jíte v klidu a v pohodě.

Dle zjištění vědců z Ohio State University vyplývá, že naprosto klíčové je, v jakém naladění jíme, ať už jíme cokoliv. Úplně nejhorší je pro naše trávení stres nebo jídlo konzumované těsně po hádce. 

„Ukázalo se, jak zásadním způsobem dokáže stres ovlivnit nejen psychiku, ale i to, co člověk sní,“ uvádí vedoucí studie, doktorka Janice K. Glaserová.

Nejen, že si pod vlivem stresu vybíráme potraviny s vysokým obsahem tuku a prázdných kalorií, ale stres také výrazně mění metabolickou reakci našeho těla. Tak se jídlo, které je běžně považováno za zdraví prospěšné, může v našem těle proměnit doslova v jed. Jinak řečeno, jakkoliv zdravé jídlo pojídané ve spěchu či stresu, bude naše tělo vnímat srovnatelně jako například smažená kuřecí křidélka z fastfoodu.

Nutit (se) do jídla se nevyplatí

Jídlo ve stresu stojí za celou řadou zdravotních potíží jako je obezita nebo srdeční onemocnění. Dlouhodobě se nevyplatí ani jídlo z povinnosti či ze slušnosti, abychom neurazili své rodiče nebo partnera.

Nutit se do jídla, nebo do něho nutit své děti, většinou mnoho pozitivních výsledků nepřinese. Z dětí ortodoxních vegetariánů se nezřídka stávají vyznavači fastfoodu, často právě proto, že byly do zdravého jídla nuceny proti svojí vůli.

Mít rád své tělo i s faldíky

Samozřejmě je dobré se řídit doporučeními lékaře, nejvíce se však vyplatí řídit se signály svého těla. Pokud se naučíme mu naslouchat, tak nám spolehlivě řekne, jaké živiny zrovna potřebuje.

Přejete si být zdraví? Jezte v klidu a s chutí. Mějte rádi sebe i své tělo. S láskou přijměte i nějaké to kilo navíc. Odměnou vám bude dobrá nálada a zásoba energie pro celý den.  

Michal Čagánek

Zdroj: obrázek / stocksnap.io

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..