Vděčnost pomáhá léčit depresi – potvrzeno novou studií!

Představte si, že řešení deprese by mohlo být jednoduché, použitelné každý den a zároveň by nestálo ani korunu. Ti kteří se potýkají s depresí, si mohou dopomoci tím, že se zaměřují na vděčnost za dobré věci v životě.

Je to příležitost pro lidi zlepšit si své duševní zdraví. Vděčnost je uznání toho, co je pro nás v životě cenné a smysluplné.

Rostoucí část výzkumu dokumentuje pozitivní účininky na náš psychický stav. Dlouhodobý výzkum ukazuje, že vyšší úroveň vděčnosti snižuje depresi a stres, a to i tváří v tvář nemoci.

Deepak Chopra a výzkum

Nová studie, kterou provedl Deepak Chopra se svými kolegy, zjistila, že vděčnost je spojena s mnoha výhodami, včetně lepší nálady a spánku, sníženou depresí a stresem.

Výsledky jsou významné a povzbudivé. Neboť praktikovat vděčnost není složité a nákladné. Představuje to velký potenciál léčebného přístupu. Neboť náklady na léčbu deprese velice rostou kvůli spektru léčby, od domácí léčby až po asistované domovy.

Konkrétně tato studie se zaměřila na pacienty se srdečním selháním, ale přínosy se mohou aplikovat na ostatní populaci. Například dvoutýdenní studie zvěřejněná v srpnu 2015 zkoumala dopad veden deníku vděčnosti na úroveň pohody a stresu u dospělých nad 60 let. A studie zjistila významné pozitivní rozdíly v obou ukazatelích.

Použití vděčnosti v praxi může vypadat takto…

Tuto praxi může každý využít ve svém vlastním životě. Funguje řada přístupů, které zvyšují pocit vděčnosti. Zde jsou uvedeny tři, které můžete zkusit. Vyberte si to, co je pro vás nejvhodnější – nebo rovnou všechny tři 😀 Nebo nějaké další, které se vám zdají dobré a pro vás vhodné. Pak je důležité je provádět jako každodenní praxi/rituál.

1.zápisník – zapisujte si každý den tři věci, za které jste vděční

2.zapisujte/posílejte poznámky nebo dopisy o vděčnosti někomu

3.Meditujte nad vděčností

Měření výsledků

Jsou zapotřebí další studie k objasnění vztahu vděčnosti a blahobytu (kvality života), ale stávající výzkum podporuje praktikování vděčnosti jako potencionálně účinný léčebný nástroj. Který může každý jednoduše vyzkoušet v praxi sám a poté měřit změny v průběhu dvou týdnů. Zde je návod.

1.Existuje dotazník vděčnosti, který je veřejně dostupný odkaz zde (je v anglickém jazyce) – odpovíte na otázky a stanovíte si skóre.

2.Poté cvičte/praktikujte vděčnost psaním deníku, kde si každý den zapíšete tři věci za které jste vděční a ještě si k nim napíšete proč jste za ně vděční.

3.Po 14ti dnech vyplňte dotazník znovu a porovnejte skóre

Proč takhle jednoduchou věc nezkusit? Sdílejte to s ostatními lidmi, přáteli, rodinou a užívejte si těchto cvičení a projevování vděčnosti. Jdi do toho a užij si každodenní dávku vděčnosti. Není nic jednodušího než vyzvat ostatní a vyzkoušet to s nimi. A poté zjistit zda výzkumníci měli pravdu! Také si začnu vést tento deník vděčnosti a pozorovat výsledky. 🙂

Zdroj: javagp.com