Good News – Překvapivě velké procento lidí považuje meditaci za nezbytnou součást dokonalého rána, říká anketa

Ráno je klíčové pro to, jak budeme naladěni do našeho dne. A čím dál více lidí vnímá meditaci jako výbornou možnost pro dokonalý start dne. Káva, cvičení a meditace nyní porazily zprávy, pokud jde o dokonalý ranní rituál, podle nového průzkumu provedeného u 2000 Američanů. Bohužel podobný výzkum neexistuje v ČR, ale i tak to je zajímavá informace.

Průzkum se zabýval ranní rutinou a životním stylem lidí s otázkami na to, jak lidé nejvíce chtějí trávit svůj čas.

V souvislosti s posunem směrem k větší péčí o sebe, lidé zahrnují aktivity jako meditace pro rozjímavé a náladu zvyšující účinky. V průzkumu 36 % lidí uvedlo, že jejich dokonalé ráno zahrnuje vyčleněný čas na meditaci a mluví o tom jako o zásadním prvku. Podobně 24 % uvedlo, že jóga taky patří do jejich ranní rutiny v dokonalém ránu.

Průzkum provedený společností OnePoll ve spojení s Thermador odhalil, že dvě třetiny lidí (65 %) touží mít svoje ráno pod kontrolou. 77 % lidí hodnotí svoje ráno jako rušné či zaneprázdněné.

Každý jeden z pěti respondentů uvedl, že je ve spěchu, aby se stihl dostat ráno ze dveří.

V průzkumu čísla vyšla takto, abych uvedl kompletní průzkum, i když tento článek poukazuje na rozvoj zájmu o meditování. Takže Američani si představují dokonalé ráno takhle:

1. káva (52 %)
2. chutná snídaně (41 %)
3. cvičení (40 %)
4. meditace (36 %)
5. sledování zpráv (33 %)
6. čtení novin (31 %)
7. poslouchání podcastu (27 %)
8. dát si džus (26 %)
9. jóga (24 %)

Tři čtvrtiny lidí (74 %) uvedly, že mít více času ráno, by bylo opravdovým luxusem.

Co říct závěrem? Myslí, že si každý svoji ranní rutinu, která mu vyhovuje, musí najít sám. Každý je individualita, takže nějaký jednotný návod pro všechny neexistuje. A u každého se to v čase mění. Ale pro mě určitá ranní rutina je zásadní pro průběh celého mého dne. Jak se člověk naladí ráno, tak často probíhá celý jeho den. A špatné naladění z rána je už obtížnější přes den, který bývá naplněn nejrůznějšími úkoly, proměnit.

Odkaz na některé moje prvky ranní rutiny jsou v článku viz odkaz níže. Nyní například ráno začínám Wim Hof dýcháním a meditací. Joo a velice oblíbená je u mě sklenice teplé vody. Ještě si neodpustím poukázat na můj udív nad tím, jak lidé často svoji pozornost, svoji mysl krmí po ránu zprávami. Co to asi s naladěním člověka udělá, když si přečte zprávu, která ho po ránu ihned vystraší nebo nas*re. Já osobně to taky dříve dělal, ale poté, co jsem celkově opustil pravidelné čtení novinových zpráv, tak už se nad tím jen s úsměvem podivuju.

Jedno moje doporučení na závěr tedy je, hlídejme si vědomě po ránu svoje naladění. Dbejme na to, abychom svoje ráno začali s klidem, radostí a sebevědomím, že nadcházející den zvládneme.

Člověk si občas myslí, že tím, že po ráno spěchá, mu pomůže v tom, aby všechny úkoly toho dne lépe stihl. Ale pravda je opakem. Pokud člověk svůj den začne s dobrý naladěním, tak v tomto duchu bude vykonávat i svoje úkoly přes den, a to je úplně jiná písnička. Denní úkoly poté vykonává efektivněji a klidněji, takže ranní rutina, která zabrala o trochu více času, nám naopak přes den čas přidá.

Pár tipů pro ranní rutinu ode mě:

Ranní rutina – udělejme si z rána radost a nalaďme se do našeho dne (pár tipů)